niedziela, 28 kwietnia 2019

CUKINIA Z PAPRYKĄ I KIEŁBASĄ

Ta smaczna potrawa jednogarnkowa jest szybka i łatwa do zrobienia. 
Można ją podać zarówno na obiad jak i na kolację. 




Składniki:

  • 1 kg młodej cukinii zielonej
  • ok. 800 g papryki czerwonej o grubych ściankach
  • 500 g  cienkiej, chudej kiełbasy
  • ¼ szklanki oleju
  • 1½ szklanki przecieru pomidorowego
  • sól, cukier, pieprz czarny mielony do smaku
  • ulubione zioła ( u mnie majeranek i oregano) do smaku
  • ewentualnie 1 średnia cebula ( ja nie dawałam )

Wykonanie:

W rondlu rozgrzewamy olej, podduszamy ewentualnie pokrojoną w kostkę cebulę.
Dajemy pokrojoną w kostkę paprykę i dusimy do miękkości.
Dodajemy obraną i pokrojoną w słupki cukinię i dalej dusimy.
Gdy cukinia zmięknie wrzucamy pokrojoną w plasterki kiełbasę i jeszcze przez chwilę dusimy. Wlewamy przecier pomidorowy, chwilę dusimy.
Dodajemy sól, cukier i pieprz mielony do smaku oraz ulubione zioła.
Jeszcze przez moment trzymamy na ogniu. Podajemy na ciepło do pieczywa.





1 komentarz:

  1. Wygląda jak leczo :) ja robię podobną ale z pieczarkami jeszcze marchweką daje wiele warzyw. Ale takiej samej z cukini i papryki nie robiłam. Fakt danie szybki i proste, ja często eksperymentuje z przepisami z tej strony http://cozjesz.pl/ też często robie posiłki z tych przepisów.

    OdpowiedzUsuń