czwartek, 19 lipca 2018

SZYBKIE CIASTO ZE ŚLIWKAMI

Jest to smaczne ciasto owocowe, ucierane, na oleju i śmietanie. 
Na wierzchu położone są połówki śliwek, posypane cukrem pudrem.
Ciasto jest lekkie, bardzo puszyste, nie za słodkie i szybko znika ze stołu.
Dodatkową zaletą jest fakt, że jest szybkie i łatwe do wykonania. Polecam :)

szybkie i łatwe do wykonania, puszyste, smaczne, ucierane ciasto na oleju ze śliwkami


Składniki ( duża blacha 28 x 40 cm):

  • 4 duże jajka
  • 1 szklanka cukru drobnego kryształu
  • ¾ szklanki kwaśnej śmietany 18%
  • ¾ szklanki oleju
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ok. 700 g śliwek

uwaga: wszystkie składniki powinny mieć temp. pokojową.


Wykonanie:

Śliwki myjemy, osuszamy, przepoławiamy i usuwamy pestki.
Białka ubijamy na sztywną pianę, pod koniec dodajemy porcjami cukier.
Dodajemy po jednym żółtku, miksujemy. Stale mieszając ręcznie łyżką lub robotem na małych obrotach, dodajemy kolejno porcjami śmietanę i cienkim strumieniem wlewamy olej.
Wsiewamy porcjami mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia.
Nie mieszamy długo, tylko do połączenia się składników.

Ciasto wykładamy na dużą blachę i wyrównujemy szpatułką powierzchnię.
Układamy połówki śliwek, jedna przy drugiej, skórkami do dołu.

Pieczemy ok. 45 minut w piekarniku nagrzanym do temp. 180ºC.
Sprawdzamy metodą suchego patyczka, czy jest już upieczone.
Jeżeli tak, to wyłączamy ogrzewanie i przy otwartym piekarniku trzymamy jeszcze przez ok. 5 minut.
Wyjmujemy z piekarnika i pozostawiamy do przestudzenia. Posypujemy cukrem pudrem.

szybkie i łatwe do wykonania, puszyste, smaczne, ucierane ciasto na oleju ze śliwkami


szybkie i łatwe do wykonania, puszyste, smaczne, ucierane ciasto na oleju ze śliwkami


14 komentarzy:

  1. Pyszne ciasto, polecam bardzo.Długo zachowuje świeżość☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto mega. Mimo iż zamiast śmietany dodałam mascarpone bo tylko to miałam ... i dodatkowo 1 opakowanie budyniu wyszło super wyrośnięte i wilgotne :) dziękuje za ten przepis i czekam na kolejny Jednomiskowy przepis na ciasto może czekoladowe ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzmi ciekawie z tymi zamiennikami jakie użyłaś. Na pewno warto spróbować!
      Mam już na blogu przepis na pyszne ciasto czekoladowe. Jest tutaj:
      https://w-kuchennym-oknie.blogspot.com/2018/04/ciasto-czekoladowe-ze-sliwkami-w-rumie.html

      Usuń
  3. Jeszcze nigdy nie wyszło mi takie pyszne ciasto !!! Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za miłe słowa, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis robię je ze śliwkami jabłkiem nawet zebra super wychodzi!!! Bardzo dziękuję za przepis trzymam w zakładkach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto pyszne udało się w 100% A jestem słaba w pieczeniu ciast, blaszka ciasta zniknęła w moment rodzina zachwycona . . Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne robiłam że śliwkami jutro sproboje że śliwkami przepis mega 😊 wychodzi idealnie ciasto

    OdpowiedzUsuń
  8. Do ciasta można dodać olejek migdałowy. Doskonale współgra że śliwkami. Moja babcia tak robiła.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przypadkiem tutaj trafiłem. Przepis coś we mnie poruszył. Warto spróbować - pomyślałem. Zrobiłem zgodnie z przepisem. Iiiii - strzał w dziesiątkę. Świetne ciacho. Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne ciasto dziś zrobiłam,dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  11. Mega szybki przepis dziękuje wyszło rewelacja 😀😀😀

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie. Wyjęłam z piekarnika

    OdpowiedzUsuń