środa, 30 maja 2018

TRUSKAWKI ZAPIEKANE W ZABAJONE

Truskawki zapiekane w zabajone to  szybki, łatwy i  smaczny deser.
Przepis pochodzi z bloga Zielony zakątek.
Przepis nieznacznie zmodyfikowałam.
Płatki migdałowe  zastąpiłam rumem.
Z pewnością z migdałami deser jest pyszny, ale nie miałam ich w swoich kuchennych zapasach.
Zrobiłam z podwójnej porcji i nie żałuję, bo deser smakował wybornie.


smaczny, prosty i szybki do zrobienia deser zapiekany z truskawkami


Składniki (na 4 porcje):

  • ok. 600 g truskawek 
  • 6 żółtek
  • 4 łyżki cukru drobnego kryształu
  • 2 łyżki białego rumu


Wykonanie:

Piekarnik nagrzewamy do 250°C (tylko górna grzałka).

Truskawki płuczemy, usuwamy szypułki i kroimy na połówki.
Układamy w płaskiej formie (u mnie ceramiczne foremki do zapiekania).

Żółtka ucieramy z cukrem, aż powstanie gładki, puszysty krem.
Naczynie z żółtkami umieszczamy w kąpieli z gotującą się wodą i ubijamy aż krem zgęstnieje. Zestawiamy z ognia i w dalszym ciągu ubijając wlewamy cienkim strumieniem rum.
Tak przygotowanym kremem delikatnie polewamy truskawki.

Wkładamy do piekarnika i zapiekamy ok. 5 minut, aż powstanie "przyrumieniona skórka".
Podajemy na ciepło.


smaczny, prosty i szybki do zrobienia deser zapiekany z truskawkami



smaczny, prosty i szybki do zrobienia deser zapiekany z truskawkami

2 komentarze:

  1. Nie robiłam od lat!
    A to taki pyszny deser...
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie, więc proponuję zrobić dopóki są świeże truskawki :)

    OdpowiedzUsuń