niedziela, 25 listopada 2018

RYBA PO GRECKU

Ryba po grecku to bardzo popularna potrawa rybna.
Jest to wypróbowany przeze mnie od wielu lat przepis i tylko z niego korzystam,
gdy mamy ochotę na rybę po grecku.
Ryba jest smaczna, soczysta i szybko znika ze stołu.
Najsmaczniejsza jest podana na zimno.
Przepis pochodzi z książki Aliny Stradeckiej "Dania i przysmaki świąteczne"
 z serii Biblioteczka Poradnika Domowego wyd. 2003r.


wypróbowany przeze mnie od wielu lat przepis i tylko z niego korzystam, smaczna, soczysta i szybko znika ze stołu


Składniki:

  • 1 kg filetów rybnych (z morszczuka, mintaja lub innej ulubionej ryby)
  • 700 g marchewki
  • 350 g pietruszki
  • 150 g selera
  • 350 g cebuli
  • ¾ szklanki oleju
  • ok. 200 g koncentratu pomidorowego
  • 1 - 2 jajka
  • 3 - 4 łyżki mąki
  • 25 - 30 g mielonej papryki słodkiej
  • sól, cukier, pieprz czarny mielony do smaku
  • ½ szklanki wody


Wykonanie:

Filety kroimy na małe kawałki, solimy, obtaczamy w mące i zanurzamy w roztrzepanym jajku.
Szybko smażymy na rumiano, na rozgrzanym oleju (¼ szklanki). Odstawiamy do ostudzenia.
Marchewkę, pietruszkę i seler ścieramy na tarce o dużych oczkach.
Cebulę kroimy w piórka. W rondlu rozgrzewamy resztę oleju (½ szklanki) i podduszamy
cebulę do zeszklenia (pod pokrywką).
Wrzucamy przygotowane warzywa i dusimy na małym ogniu.
Mieszamy od czasu do czasu,uważając, aby się nie przyrumieniły.
Gdy zmiękną dodajemy mieloną słodką paprykę, ½ szklanki wody i koncentrat pomidorowy. Doprawiamy solą, cukrem i pieprzem.
Dokładnie mieszamy i dajemy usmażoną rybą.
Pozostawiamy na małym ogniu na płytce i dusimy pod przykryciem ok. 15 minut.
Ostudzoną potrawę wykładamy na półmisek i podajemy z pieczywem.
Najlepiej smakuje na drugi dzień, po dobrym schłodzeniu w lodówce.

wypróbowany przeze mnie od wielu lat przepis i tylko z niego korzystam, smaczna, soczysta i szybko znika ze stołu

wypróbowany przeze mnie od wielu lat przepis i tylko z niego korzystam, smaczna, soczysta i szybko znika ze stołu


3 komentarze:

  1. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha , ale ja dodaję jeszcze groszek konserwowy .Tak robiła moja mama , tek przyrządzam i ja.Pycha.

    OdpowiedzUsuń