środa, 8 sierpnia 2018

DOMOWY PRZECIER POMIDOROWY

Przecier pomidorowy jest jednym z najważniejszych przetworów jakie robię do słoików na zimę.
Warto zrobić, bo nic nie zastąpi takiego sporządzonego domowym sposobem.
Zimową porą jak znalazł. Przyda się do ugotowania zupy pomidorowej, wielu innych potraw,
czy nawet tak bezpośrednio do spożycia jako napój.


przetwory z pomidorów, domowy przecier pomidorowy na zimę do słoików


Składniki:

  • dowolna ilość dojrzałych pomidorów
  • sól


Wykonanie:

Umyte pomidory kroimy na małe cząstki.
Przekładamy do garnka, rozprażamy je, mieszając drewnianą łopatką od czasu do czasu.
Doprowadzamy do zagotowania, tak aby rozleciały się. Odstawiamy do ostudzenia.
Przecieramy drewnianą pałką przez durszlak i pozbywamy się skórek.
Następnie przecieramy przez sitko i pozbywamy się pestek.
Można od razu przetrzeć przez sitko mechanicznie, nakładając na końcówkę miksującą robota
tarczę przecierającą. Jednakże ja wolę dawną metodę stosowaną przez moją babcię i mamę,
gdyż tak sporządzony przecier wydaje mi się smaczniejszy.
Przecier lekko solimy ( niekoniecznie), gotujemy ok. 3 minuty i rozlewamy do wyparzonych wcześniej słoików.
Słoiki zamykamy wyparzonymi zakrętkami i odwracamy do góry dnem na ok. 10 minut.
Po tym czasie odwracamy i odstawiamy do całkowitego ostudzenia.
Przecier można zapasteryzować, ale ja tego nie robię, bo zauważyłam , ze nie ma takiej potrzeby.
Przechowujemy w chłodnym miejscu ( u mnie w piwnicy).


przetwory z pomidorów, domowy przecier pomidorowy na zimę do słoików

przetwory z pomidorów, domowy przecier pomidorowy na zimę do słoików

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz