wtorek, 3 lipca 2018

FASOLKA SZPARAGOWA W SŁOIKACH NA ZIMĘ

W sezonie letnim warto przygotować chociaż kilka litrowych słoików fasolki szparagowej
w zalewie, by w zimowy czas przypomnieć sobie jej smak.
Przepis na taką konserwową fasolkę jest prosty i nie powinien sprawić kłopotu nawet tym początkującym.
Robiąc te przetwory korzystam z przepisu w książce  Siostry Leonilli "Nie tylko Sałatki".


smaczna fasolka szparagowa w zalewie  w słoikach na zimę



Składniki:

  • 2 kg fasolki szparagowej żółtej lub zielonej bez włókien
  • 1 - 2 płaskie łyżki soli kamiennej niejodowanej
  • 4 -5 l wody

zalewa:

  • 3 l wody
  • 4½ płaskie łyżki soli
  • 1½ płaskie łyżki cukru


Wykonanie:

Słoiki (1 litrowe) i zakrętki myjemy i wyparzamy we wrzącej wodzie.
Fasolkę oczyszczamy, dokładnie  myjemy w zimnej wodzie, odcinamy końcówki.
Ok. 5 litrów wody gotujemy z dodatkiem 1 - 2  płaskich łyżek soli.
Do gotującej się wody dajemy fasolkę i gotujemy ok. 3 minuty.
Odcedzamy i przelewamy zimną przegotowaną wodą.
Układamy ciasno w słoikach, pozostawiając ok. 3 cm wolnej przestrzeni od góry słoika.

Wykonujemy zalewę, gotując wodę z dodatkiem soli i cukru. Po częściowym ostudzeniu
zalewamy nią fasolkę, zamykamy słoiki i gotujemy 30 minut od momentu zagotowania.
Wyjmujemy z kąpieli i  odstawiamy do ostudzenia (nie odwracamy).
Następnego dnia ponownie gotujemy 30 minut.
Gorące słoiki wyjmujemy, odwracamy do góry dnem, po 5 minutach odwracamy zakrętką
do góry.
Odstawiamy do całkowitego ostudzenia. Przechowujemy w chłodnym miejscu.


smaczna fasolka szparagowa w zalewie  w słoikach na zimę


smaczna fasolka szparagowa w zalewie  w słoikach na zimę

11 komentarzy:

  1. Moja babcia taka fasolkę przygotowuje - jest pyszna! Zawsze dostaję do niej kila słoików :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robię zielona jest również przepyszna

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak długo można przechowywać taką fasolke :)?

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię pierwszy raz bo mam w tym roku tyle fasolki, że nie do przejedzenia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wkladam surowa do sloikow i zalewam woda z sola icukrem 1l wody 1 lyzka soli 1 lyzeczka cukru gotuje 2 godz i gotowe

    OdpowiedzUsuń
  6. az 2 godziny ?!? czy mozliwy jest krotszy czas?

    OdpowiedzUsuń
  7. ILe słoików 0,9l na podana proporcje ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam w 1 litrowych słoikach i do podanej proporcji potrzebowałam ich 6 sztuk.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za przepis.
    Wreszcie coś bez octu, a zostałam dzisiaj niespodziewanie obdarowana kolejną fasolką, której już nie mam jak wcisnąć do zamrażalnika. Za 2-3 miesiące będzie jak znalazł i tylko wystarczy ją odgrzać

    OdpowiedzUsuń